Creativiteit is de brug tussen uitdaging en oplossing

pageheader.png

"The only constant is change". Verandering dus, want wie stilstaat gaat onherroepelijk achteruit. De afgelopen decennia is dat veranderingsproces exponentieel versneld. En toch wil je als bedrijf of organisatie graag zélf de motor van die verandering zijn, zélf het initiatief nemen en zo zélf aan het roer blijven staan. Creatief denken dus om vooruit te gaan, te verbeteren, te innoveren.

Dat noemen we business creativity, een manier van gericht denken om antwoorden te vinden op vragen, uitdagingen te herscheppen in oplossingen en steeds een stap voor te blijven in de markt en op de concurrentie.

 

 

  • Wetenschappelijk onderbouwd

    We baseren ons daarbij op jarenlang wetenschappelijk onderzoek aan universiteiten van over de hele wereld. Denk maar aan toponderzoekers als Teresa Amabile, of dichter bij huis o.a. Marion Debruyne, Frederik Anseel en Katleen De Stobbeleir. De wetenschappelijke kennis die zij opbouwen gebruiken wij vervolgens om onze processen vorm te geven. 

    Volgens de wetenschap is creativiteit 'de vaardigheid om originele ideeën te bedenken die ook haalbaar en nuttig zijn’. Die zoektocht naar een combinatie van originaliteit én haalbaarheid vind je dan ook steeds terug in onze aanpak. Want ja, de ideeën moeten in eerste instantie nieuw en o'ut of the box' zijn, maar vervolgens moet u er de volgende dag wel mee aan de slag en dus moeten ze ook wel terug ìn de box passen.

  • Weerstand wordt draagvlak

    In tegenstelling tot veel klassieke consultants vertellen wij onze klanten niet hoe ze hun business best runnen. Dat weten ze beter dan wij. Wij leveren ook geen kant en klare oplossingen. Die passen doorgaans slecht bij je organisatie en roepen veel weerstand op bij je werknemers.

    Wij zijn er van overtuigd dat onze klanten de expertise in huis hebben om zélf die oplossingen te bedenken. Alleen staan denkpatronen en jarenlange gewoontes dat inzicht in de weg. Daarom zetten wij business creativity in om organisaties te helpen die patronen los te laten, opnieuw de mogelijkheden te zien en zo zelf nieuwe ideeën te bedenken. Dat zorgt er voor dat de ideeën écht passen bij het DNA van het bedrijf. Bovendien mag je voortaan draagvlak verwachten in plaats van weerstand, aangezien de medewerkers nauw betrokken werden bij het ontwikkelen van de ideeën.

 


 

raket.jpg

 

newsletter.jpg

Contacteer ons!

Benieuwd wat business creativity aan jouw organisatie kan bijdragen? Of zit je met een uitdaging en wil je ons even aan de tand voelen hoe we kunnen helpen? Contacteer ons gerust, wij komen graag op de koffie.